Варвинська РДА
Анонси





















Назад

Голова районної державної адміністрації Любов Доля взяла участь в засіданні Громадської ради


Сьогодні,31 січня 2018 року, відбулося засідання Громадської ради.

На порядок денний виносилися питання:

1. Інформація Варвинської райдержадміністрації щодо реагування на пропозиції Громадської Ради , висловлені на засіданнях та інших заходах ГР в 2017році.

2. Про підсумки виборів до об’єднаної Варвинської територіальної громади та особливості формування місцевих бюджетів, передачі майна та установ району на баланс ОТГ. Стан та перспективи розвитку територій.

3. Про план роботи Громадської ради на 2018 рік.

У засіданні Громадської ради взяла участь голова районної державної адміністрації Любов Доля.

У своєму виступі очільниця району Любов Вікторівна зазначила, що початок року оголив проблеми фінансування бюджетних установ.

Створення об’єднаної територіальної громади в складі Варви, Калиновиці та Леляків внесло в бюджетний процес вагомі корективи.

Винятком став цьогорічний січень для працівників бюджетних установ на території об’єднаної громади, бо практично більшість з них не отримали зарплат вчасно та в повному обсязі.

Знаючи очікувані складності, мною як головою районної державної адміністрації ще в минулому році спільно з головними розпорядниками коштів районного бюджету були проаналізовані бюджетні запити всіх установ на 2018 рік та визначені обсяги їх фінансування як з районного бюджету так із бюджету об’єднаної громади. Ці розрахунки лягли в основу прийнятого в грудні районного бюджету на 2018 рік, який обслуговує бюджетні установи сіл, що не ввійшли в громаду.

На грудневій сесії районної ради також було прийнято рішення про передачу безоплатно зі спільної власності територіальних громад сіл та селища району у комунальну власність селищної громади бюджетних установ та закладів, що розташовані на території об’єднаної територіальної громади та забезпечують її потреби, а це: Варвинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, районної гімназії, Леляківської загальноосвітньої школи, районного Будинку школярів, дитячо-юнацької спортивної школи, міжшкільного навчально-виробничого комбінату, історико-краєзнавчого музею, кінотеатру, районного будинку культури та дитячої музичної школи.

У спільній власності територіальних громад сіл та селища району запропоновано залишити установи медицини, територіальний центр соціального обслуговування, централізовану бібліотечну систему та центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, які надають послуги всім жителям району, включаючи і об’єднану громаду, та можуть співфінансуватися з двох бюджетів.

Враховуючи необхідність фінансування установ у звичному режимі до моменту їх передачі, районною державною адміністрацією на початку січня було направлено листи з інформацією про потребу у виділенні коштів до Варвинської селищної ради для врахування при затвердженні бюджету ОТГ. Але прийнятий селищний бюджет з об’єктивних чи суб’єктивних причин не врахував в повному обсязі подані потреби бюджетними установами.

Що стосується фінансування установ з бюджету об’єднаної громади хочу повідомити наступне.

До системи загальноосвітніх навчальних закладів об’єднаної громади ввійшли Варвинська і Леляківська школи та районна гімназія, які фінансуються за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету та коштів об’єднаної громади. Освітня субвенція використовується лише на виплату заробітної плати 103 педагогічним працівникам. Держава в повному обсязі забезпечила потребу педагогічних працівників у коштах на зарплату, виділивши при цьому 13,4 млн. грн.

Але фінансування обслуговуючого персоналу, який працює у цих школах (а це 48 працівників), енергоносіїв та комунальних послуг, харчування, підвозу учнів і педагогів та інших видатків забезпечує бюджет громади. На ці цілі в селищному бюджеті виділено 6 млн. грн. при потребі 7,1 млн. грн.

Позашкільну освіту в об’єднаній громаді надає Будинок школярів, який охоплює більше чотирьохсот дітей Варви в гуртках туристичного, декоративно-прикладного, еколого-натуралістичного, спортивного та художнього спрямувань. Річне утримання цієї установи обходиться бюджету в 1,3 млн. грн., але потребу забезпечили лише в сумі 0,9 млн. грн.

На базі спортивного залу та стадіону «Юність» в смт. Варва проводить спортивно-гурткову роботу для більше ніж 200 дітей з Варвинських шкіл дитячо-юнацька спортивна школа у таких напрямках: футбол – 104 учні; волейбол – 16 учнів; бокс – 48 учнів; настільний теніс – 36 учнів.

Для забезпечення роботи дитячої юнацької школи необхідне фінансування 1,7 млн. грн. При цьому сума виділених коштів склала 1,1 млн. грн.

Повністю забезпечена потреба в коштах на роботу міжшкільного навчально-виробничого комбінату та центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.

Для обслуговування галузі освіти району, яка налічує більше 500 працівників та 1492 учнів, працюють методичний кабінет, бухгалтерська служба та група господарського обслуговування. Загальна потреба в коштах для цих установ склала 2,6 млн. грн., яка розподілена між бюджетом ОТГ та районним бюджетом. На співфінансування цих установ не довиділено з бюджету ОТГ майже 0,5 млн. грн.

Рівень недофінансування установ, які надають освітні послуги на території ОТГ, склав 2,8 млн. грн.

Медичні послуги в районі надають центральна районна лікарня (212 штатних одиниць) та центр первинної медико-санітарної допомоги (82 штатні одиниці), який включає Варвинську, Озерянську та Журавську амбулаторії, 12 сільських фельдшерських пунктів. Не зважаючи, що на утримання медицини державою виділена медична субвенція в розмірі 12,3 млн. грн. (виходячи з контингенту населення 6,7 млн. грн. для ОТГ та 5,6 млн. грн. для району) як і щороку для забезпечення роботи існуючої мережі необхідно додатково виділити з місцевих бюджетів 14 млн. грн., в тому числі з бюджету ОТГ 7,3 млн. грн. Фактично ж виділено кошти лише на І квартал в сумі 1,6 млн. грн. Вже сьогодні треба думати як утримувати лікарню та її працівників з квітня.

Галузь культури представлена районним будинком культури, музичною школою, музеєм, кінотеатром та централізованою бібліотечною системою. В цих установах відкрито 53 штатні одиниці, з них в сільських бібліотеках 8. Всі установи за виключенням сільських бібліотек повинні забезпечуватись фінансуванням з бюджету об’єднаної громади. Загальна потреба в коштах на рік складає 4,7 млн. грн., при цьому виділена сума - 3,6 млн. грн.

Не забезпечений видатками в сумі понад 1 млн. грн. територіальний центр, який обслуговує вдома 153 одиноких громадян похилого віку громади, надає послуги перукаря, швачки, з прання білизни та інші, що життєво необхідні малозахищеним категоріям громадян.

Виділене не в повному обсязі фінансування на утримання вищезазначених установ не дасть змоги в повному обсязі та вчасно виплачувати заробітну плату, платити за енергоносії та проводити інші видатки.

Затримка з виплатою заробітної плати виникла в зв’язку з тим, що рішення сесії Варвинської селищної ради від 22 січня «Про затвердження бюджету на 2018 рік» передане районній державній адміністрації тільки 31 січня листом селищної ради від 31.01.2018 року № 02-18/275. Від прийняття рішення про виділення коштів до моменту їх проплати проходить значний проміжок часу. Це складний бюджетний механізм, визначений законодавством.

Разом з тим, при попередньому аналізі рішення про селищний бюджет та перспектив фінансування установ у січні з’ясувалося, що для повноцінного забезпечення видатків не вистачає коштів у сумі 0,5 млн. грн. Для позитивного вирішення цього питання та забезпечення фінансування видатків січня в повному обсязі вдалося знайти компроміс серед депутатського корпусу об’єднаної громади, і за ініціативою райдержадміністрації прийнято рішення бюджетною комісією селищної ради щодо перерозподілу коштів бюджету ОТГ. Позачергова сесія селищної ради, в тому числі і для вирішення цього питання, пройде 1 лютого.

Отож, за умови прийняття рішення про зміни до бюджету ОТГ, проблема січня буде вирішена. Але ж знову треба буде пройти цю складну та довготривалу процедуру отримання бюджетних коштів від селищної ради.

Втім залишились не вирішеними питання фінансування установ в наступних місяцях.

Для того щоб така ситуація не повторювалася в майбутньому, не було ні в кого сумнівів у доцільності використання бюджетних коштів, селищній раді потрібно якнайшвидше прийняти установи та майно в об’єднану громаду. І звичайно вживати заходів з раціонального використання коштів бюджету, в тому числі і через ефективне використання електронної системи закупівель Prozorro при придбанні товарів, робіт та послуг.

А отримання у власність установ вимагатиме зовсім іншого рівня відповідальності за забезпечення їх життєдіяльності та надання послуг населенню.

І врешті, це буде завершальним кроком до повноцінної реалізації принципу децентралізації для громади. А набуті повноваження, фінансовий ресурс та відповідальність дадуть змогу вирішувати всі проблеми та завдання, що ставляться перед громадою.

Під час засідання голова Громадської ради Анатолій Науменко презентував план роботи Громадської ради на 2018 рік, який і був затверджений. Обговорили час, дату проведення наступного засідання.


За повідомленням відділу організаційної, юридичної роботи,
інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю
апарату райдержадміністрації

Назад




11 Липня 2018 07:41